Thursday, February 4, 2010

Nonii

Tervitused koikidele blogi lugejatele, kes peavad kulma ja pakasega voitlema. Tunnen kaasa. Hetkel, kell 7 ohtul reedel, on oues 27 kraadi, paike asub korgel taevas ja tuul jahutab, kui vaja. Kulmkapis on 8 pulgajaatist + 1 liitrine jaatis. Vot nii on lood.
Igal juhul, elu Uus-Meremaal on fantastiline. Christchurch on silmipimestavalt ilus linn, tuhanded ja tuhanded uhe- ja kahekorruselised elumajad ilusate aedadega, palmi puude ja lilledega. Olen kogunud vast liialt palju informatsiooni, seega olen unustanud mida tapselt mis paeval tegin ... kahjuks. Aga ma proovin endast parima anda.
Esmaspaev oli esimene koolipaev, minu ja paljude teiste 13nda klassi opilaste jaoks, kes koik votsid osa Peer Support Training'ust. Alles koolis sain teada, et mina ja paljud teised, kellest valdav enamus on kogu oma keskkooli aja Aranui High School'is veetnud, teeme labi Peer Support Training programmi, mille jarel saavad meist Peer Support Leader'id. Ehk siis 13nda klassi opilased, kes abistavad no. freshmen'e ehk 9ndikke (jeah, uus-meremaal algab gumnaasium 9ndas klassis, ehk siis eesti moistes 8ndas). Mina, kes ma ei teadnud koolist ega selle umbrusest, pidin idee jargi hakkama 9ndikele kooli tutvustama. Hiljem sain teada, et mind pandi Peer Support Training'usse, et saada sopru jms. Ja nii ka laks. Esmaspaev ja teisipaev moodusid Peer Support Training'u meeles.
Kolmapaeva hommikul tulid kooli 9ndikud,kellele me tutvustasime kooli, kellega me mangisime jms. Parast poole pidin labima mitmeid teste, et saada loa korgema astme ainete oppimiseks. Kusjuures, inglise keele testi labisin nii edukalt, et inglise keelt valima ei pidanud. Seega, valisin calculus'e(algebra), statistics(algebra, statistika jms segu), fuusika, muusika, geograafia ja bioloogia( kuna ma polnud piisavalt tark bioloogias, pean oppima koos 12ndikega ...). Neljapaev pidi olema esimene ametlik koolipaev. Reaalsuses laksid aga asjad teisiti. Esimese pool paevast veetsime 9ndikega. Teine pool moodus tunniplaani paika pannes.
Ja siis tana, ehk reedel, oli esimene ametlik taispikk koolipaev, peaaegu. Esimese tunni ajal kutsuti koik uued opilased, ka. vahetusopilased, oue. Oues viidi labi Maoori rituaal, pidime laulma ja maoori opetajatega ninasi kokku hooruma ... nad pidid nii maarama, kui palju manat sul on. Mana on maooride jaoks vaimne energia ja spirituaalne tasakaal. Edasi laks asi plaaniparaselt. Opetajad on siin suureparased. Klassis on tosiselt mugav olla. Opetaja on justkui uks teist. Ometi kais too taie rauaga kuna ma valisin koige korgema astme ained, va bioloogia. Kusjuures, calculus'e tunnis istub minu korval Yin-Jo (voi oli see keegi teine), kes on toeline Einstein. Mina, kes ma tegin tunnis kaasa nii korralikult kui ma suutsin, joudsin tunni lopuks valmis 17 ulesannet, tema 24. Ja kusjuures, matemaatika ja fuusika pole sugugi lihtsamad kui eestis, vahemalt selline on mu esmamulje. Ei ole ka valistatud, et asjasse on segatud keelebarjaar jms. Aga eks aeg naitab kuidas asjad pariselt on.
Nii palju siis koolist. Ah jaa, ma mangin juba kooli Jazz Bandis, uhes trios ja Aranui taiskkasvanute Big Bandis.

Teisipaeval voi oli see hoopis kolmapaeval, tutvusin linnaga. Peaks mainima, et Tallinn on usna mannetu Christchurchi korval. Igasuunalised ulekaigurajad, sajad poed ja suureparane loodus. Kesklinnas asuvad kumned ja kumned ilusad puud, katedraalist monesaja meetri kaugusel asub jogi, mille kaldad on kaetud kaunite lillede ja puudega. Ja siis muidugi veel San Fransisco stiilis trammid. Ja siis veel kumned kumnete nina- ja huulerongastega maniakid, kes koigiga tuli norivad. Soogi parast pole samuti pohjust muretseda, sest McDonalds, Burgerking, Hesburger ja kohalik burgeri putka asuvad koik jarjest katedraalist paarkummend meetrit eemal. Tolles paevast saadik olen ma linna kulastanud iga paev. Kas siis uksi, saklasest sobra voi kellegi teisega.
Tana sattusin puhtjuhuslikult kokku austriast ja saksamaalt parit vahetusopilastega, kes kaivad minuga samas koolis. Nendega koos laksime Litteltoni. Littelton on uks vaike Christchurchi linnaosa, mis teeb silmad ette koigele, mis ma oma elus enne nainud olen. Litteltoni saab ainult labi Uus-Meremaa koige pikema tunneli, mis asub uhe Christchurchi korgeima mae all (890m vist). Littelton on kolmest kuljest magedega umbritsetud, kusjuures ta ise asub samuti mae kuljel. Neljas kulg on aga piltilus helesinine meri. Kui juhtun kunagi pilte arvutisse panema, laen need kindlasti siia ules. Kusjuures, Litteltoni tanavad on kohati vaga jarsud. Nt uks rolleri vend pidi uhes kohas jalgade hoogu juurde lukkama.

Ja see on siis momendil koik. Vot!

No comments:

Post a Comment